“Kütlələrə bir oyuncaq verin!
Onunla oynayarlar və lider öz həqiqi hədəflərini
saxlayacaq dərəcədə bacarıqlıdırsa,
hər vaxt başqalarının özünü idarəetmə imkanı
verməsindən istifadə edəcək.”
(Napoleon Bonapart)
Düzü, bunları çoxdan demək (yazmaq) istəyirdim, sonra nəsə oldu, istəyim elə ən adi istək kimi də qaldı. İndi isə bir az reallaşdırmaq fikrim var, ona görə yox ki, bugünkü çiskinli hava, gah şıdırığı, gah narın yağış poetik-xəyali əhval-ruhiyyə verir, ona görə ki, vaxtı gələndə vaxtı da öldürməyi bacarmaq lazımdır.
***
İmtiyazlar- təbii ədalətin pozulmasıdır
(Y.V.Çəmənzəminli)
Uşaqlıqda şeirlərə qəribə münasibətim vardı; şeiri ciddi qəbul edə bilmirdim, hər dəfə şeir oxuyanda, yaxud eşidəndə gülməyim gəlirdi, bəzən hətta “ətim töküldü” halı da olurdu. Həqiqi ictimai-siyasi, sosial məzmunlular istisna idi; bu mövzular istənilən janrı, məsələni dəyərli, əvəzolunmaz edə bilir. Əlbəttə ki, belə münasibət səbəbsiz deyildi. Bəlkə də ədəbi mütaliəm Çarlz Dikkensin əsərləri ilə yox, cəmiyyətimizdə göz toruna çevrilmiş əsərlərlə başlasaydı, şeirlər barədə ənənəvi “ürəkgetmə” halı mənə də keçərdi.
Öz-özlüyündə “şeir” sözü nəzəri anlayışdan başqa, bir şey demək deyildi. Fikir vermişdim, şeir ətrafı söhbətlərdə şeirdən çox, müəllif danışırdı. Şeirlərin zahirən göründüyü kimi, daxildən də qeyri-ciddi olub-olmadığını aydınlaşdırmaq üçün bir ara özüm də onlara baş qoşdum, çox intensiv şəkildə yox, amma baş qoşdum. İndi də cüzi müşahidələrim və nəticələrlə bölüşüm.
Ədəbi mühitdə şeir məsələsi əsasən belə qoyulur: şairlik Allah vergisidir, şeir şairin balasıdır, şair şeirdə ürəyini, ruhunu qoyur, şairlər səmimi insanlardır və s. Əvvəl birinci məqama baxaq. İstedad yalnız Allahdan gəlmir, iblisdən də gəlir. Məsələn, “Yaradıcı adam iblisdən ilham almalıdır” yanaşması, insan iradəsini dağıdan narkotiklər, alkoqollu içkilərə, beyin dumanlandıran həyat tərzinə meyl hər halda Allahdan xəbər vermir. Sonra, istedad insanın müftə, asan qazanc yolu, müştəbehlik, lovğalıq, yekəbaşlıq mənbəyi deyil. İstedad imtiyaz yox, vəzifə, məsuliyyətdir. Başqa insanların, xalqın, zəiflərin rifahı, müdafiəsi üçün icra edilməli, həyata keçirilməli olan vəzifə. Şeir tənbəllik, tüfeyli yaşam, məsuliyyətsizlik üçün də əsas deyil. İnsana xəyaldan başqa, həyatla üz-üzə dura bilmək üçün ayaqlar, həyatın gözünün içinə düz baxmaq üçün gözlər, düşünmək üçün ağıl verilib (ən azından).
Keçək şairin balası, ruhu, ürəyi, səmimiyyəti məqamlarına, fərz edək ki, bu yanaşmalar həqiqidir, yəni şeir şairin balasıdır, şair ruhunu- ürəyini şeirdə qoyur, şairlər səmimidirlər və s. Əgər belədirsə, onda balanın satışa çıxarılması, ruhun- ürəyin, səmimiyyətin satışından maddi gəlir, qazanc əldə edilməsi nə deməkdir? Çox da ki maddi gəlir “qonorar” adını daşıyır. Görəsən, balasını, ruhunu, ürəyini, səmimiyyətini, bir sözlə, özünü satmağı, bundan gəlir götürməyi bacarana nə ad vermək olar? Hələ əsər sifarişlə, müəyyən miqdarda pul qarşılığında yazılırsa, nə ad vermək olar? Sifarişlə yazanın rüşvətlə iş görəndən fərqi nədir? Səmimiyyət şəxsi həyatın, şəxsi həyata aid duyğuların da camaata təqdim olunmasını əhatə edirsə, görəsən, məğrurluq, qürur hansı qəbirstanlıqda dəfn olunub?
Məncə, nəsr əsl insan zəhmətinin nəticəsidir.
***
Çin fəlsəfəsində belə bir yanaşma var ki, hökmdar külək, xalq torpaqda bitən otdur. Cəsarət edib, bu yanaşmaya bir az da öz fikirlərimi əlavə edim. Fikirlərimi bir qədər bəsit anlayışlarla çatdıracam, dərin mənalı fəlsəfi, elmi terminlər- filan işlətmək həvəsim yoxdur. İstənilən cəmiyyətdə, istənilən yerdə yüksəklik, ucalıq anlayışı var və yüksəklikdə görünən hər şey nümunə götürüləsi, hörmətəlayiq, alilik kimi qavranılır. Amma çox səhv olaraq. Hökmdar və xalqı məsələsini tabloya köçürüb, fikirlərimi də əlavə etsək, niyə səhv olduğu ilə razılaşacaqsız. Məsələ belədir: bir var xalq, bir var külək, bir var min bir zülmlə torpaqdan, xalqın içindən böyüyərək yüksəkliklərə ucalan ağac və bir də var küləyin havaya, yüksəkliklərə qaldırdığı şarlar, sellofan kulyoklar. Ağac torpağın, xalqın içindən böyüdüyündən gündə bir küləyin dəyişməsi ona əhəmiyyətli təsir göstərə bilməyəcək, küləkdən asılı olmayaraq, ağac öz yerində (mövqeyində), xalqın sırasında qalacaq. Həmin ərazidə küləklər yox, ağac tarix yazacaq. Ağacın içində qurtlar özfəaliyyətə başlasa (bu da olur, məsələn, mütəffəkkirin daxilində şöhrətpərəstlik nişanələrinin, varlanmaq hərisliyinin boy atıb, yetişməsi), əlbəttə ki, ağac əvvəlki ağaclığını itirərək hansısa küləyin güdazına gedəcək. Şarlara gəldikdə isə məsələ belədir. Baxırsan səmaya, görürsən ki, rəngbərəng, müxtəlif ölçülərdə şarlar var, göz oxşayanları da var, uşaqların hay-küyünə səbəb olanları da. Onlar da yüksəklikdədir, amma yalnız ona görə ki, külək onları həmin yerlərə qaldırıb. Şarların düz-əməlli məkanı da yoxdur, küləkdən asılı olaraq, hərdən bir tərəfə uçur. Baxırsan ki, səmada var, üzdən şişman, dolğun, rəngarəng görünür, amma içi boşdur, havadan başqa, heç nə yoxdur. Külək onu qaldırdığı kimi də yerə çırpır, ya da ağacın ən zəif budağına belə toxunmağı kifayətdir ki, bütün daxili boşluğunu, mahiyyətini göstərsin. Hər siyasi qüvvənin, hakimiyyətin (istər siyasi, istərsə də digər) havaya qaldırdığı şarlar, sellofan kulyoklar var, bəlkə də olmalıdır da. Amma əsas problem bu deyil, əsas problem odur ki, şarlara, sellofan kulyoklara uyub, əl-qol ata-ata qışqırışan, otluq, ağac olan yerdə şarlara aludə olaraq onların arxasınca düşüb qaçmaq üçün otları tapdalayan, ayaqaltı edən hay-küylü uşaq-muşaqlar çoxdur.
Qərb fəlsəfəsində rast gəldiyim bir yanaşma var (təəssüf ki, müəllifin kimliyini unutmuşam), yanaşmaya görə, tarix- bəşəriyyətlə zaman arasında gedən əbədiyyət uğrunda mübarizənin nəticəsidir. Deməli, tarix üçün əvvəlcə mübarizə lazımdır, özü də elə-belə mübarizə yox, zamanla mübarizə. Başqa sözlə, mübarizəyə başlamamış, zamana məğlub olan tarix yarada, tarix ola bilməz. Məsələn, bizim ədəbi mühitdəki ədəbi cərəyanlar hay-küyü kimi. Əgər hər hansı cərəyana keçid üçün əsas zamanın tələbi göstərilirsə, deməli, o adam(lar) artıq ölüb və tarix yarada bilməyəcək. Əgər zamanla aparılan mübarizədə hansısa xüsusiyyətlər, cəhətlər formalaşırsa və ətrafdakılar, müşahidəçilər bunu adlandırmaq üçün vahid termin axtarmağa başlayırlarsa, deməli, tarix başlayır.
Bu e-jurnal Azərbaycan gənc ədiblərinə həsr olunub və onlar tərəfindən ərsəyə gətirilib. Nəzərinizə çatdıraq ki, sayta mütəmadi olaraq yeni əsərlər yerləşdirilir. Bu e-meydanda ədəbiyyata könül verən hər bir gəncimiz öz əsərlərini təqdim edə və saytımızda yayınlaya bilər. Məqsəd Azərbaycan ədəbiyyatı naminə gənc ədiblərə net aləminə çıxmağa imkan yaratmaq, onları virtual oxucularla tanış etmək və bu sahədə olan boşluqları doldurmaqdır. Bunun üçün sadəcə bizimlə əlaqə saxlayın.
"Bizimki"də çap ol, bizimkilərdən ol!
blackman
Oktyabr 20th, 2007 at 19:54
Maraqlıdır…
Əsas da şairlərlə bağlı dediyiniz həqiqətlər…
Bir də küləyin havaya qaldırdığı içi boş şarlar..
.
scorpion
Oktyabr 21st, 2007 at 02:59
Deyəsən “Bizimki”nin idarəçiləri öz oxucularını sınağa çəkir. Nəhayət ki, dalbadal dərginin səhifəsində yer alan boz-bulannıq,bədii səviyyəsi ancaq təəssüf doğuran yazılardan sonra “Bizimki”də oxumağa layiq nəsə bir yazı dərc olundu. Buna görə Gülşən xanıma təşəkkür eliyirəm!!!
İndi də yazı barədə: Bəzi məqamlar istisna olmaqla Gülşən xanımın fikirləri ilə əsasən razıyam.
Razılaşmadığım məqamlardan biri: Sifarişlə əsərlərin yazılması məsələsidir. Nizami, Dostoyevski və s. (onlarla misal çəkmək olar) ədiblər sifarişlə çox gözəl əsərlər yaradıblar. Fikir ümumiləşdirildiyindən bu məqam yazıda yerini tapmayıb.
“Məncə, nəsr əsl insan zəhmətinin nəticəsidir.” -bu ifadə nə deməkdir, anlaşılmır məncə. Niyə məhz nəsr?
Ümumiyyətlə mən belə fikirləşirəm ki, bu gün (əvvəllərdə elə-belə olub) Azərbaycanda ədəbi yaradıcılıqla məşğul olan insanların özlərini az qala xüsusi imtiyazlı bir şəxs kimi təsəvvür eləmələri və hətta bəzən xüsusi insan növünə aid eləmək cəhdləri bu adamların cəmiyyətə ideal bir donda təqdim olunmalarının nəticəsidir. Fikir verin rəssamlıqda, musiqidə və başqa yarıdıcılıq sahələrində bu tendensiya ədəbiyyatdakı qədər güclü deyil.
Ümid eliyirəm ki, Gülşən xanımın bu “Bir neçə adi söz”ü son zamanlar nisbətən səngimiş sağlam fikir mübadiləsi üçün bir təkan olacaq.
Sima N.
Oktyabr 21st, 2007 at 19:43
a) İstedad həm də agır yük, bəlkə də Şəxsiyyətin faciəsidir, onu təkləndirən, kütlədən təcrid edən bir amildir. Bəlkə buna görə İstedadlı insanların həyatı itkilər, qurbanlar və faciələrlə doludur.
b) nəinki nəsr, ümumən yaradıcılığın istənilən sahəsi insan zəhmətinin nəticəsidir, heç nə göydən hazır şəkildə göndərilmir :)))
c) o ki, qaldı sifarişlə yazmağa… Məncə, ədəbi gələcəyini düşünməyən, “bu gün tanınım, sabahkı gün isə cəhənnəm olsun” fikri ilə yaşayanlar sifarişlə yazmağı üstün tuturlar. Amma bu məsələ də o qədər sadə deyil. Maddi-mənəvi təzyiqlərə məruz qalan yazarlar öz sözünü bilavasitə deyə bilməkdən ötrü də sifarişlə yaza bilərlər. Məncə, anlamaq lazımdır ki, ədəbiyyat maddi gəlir mənbəyi deyil, heç bir ölkədə ciddi yazar zənginlik, var-dövlət içində yaşamır, dövlətdən heç bir imtiyaz gözləmir. Ədəbiyyatla varlananlar detektiv, melodram sevgi romanları yazanlardır.
artyazar
Oktyabr 23rd, 2007 at 20:51
http://www.xariciedebiyyat.tk
saytinda Gulshen xanimin dunya edebiyyatindan chevirdiyi maraqli bedii tercumelerle tan;sh ola bilersiniz…
Dərviş
Oktyabr 23rd, 2007 at 23:18
G.Cəbi yazır :
Ədəbi mühitdə şeir məsələsi əsasən belə qoyulur: şairlik Allah vergisidir, şeir şairin balasıdır, şair şeirdə ürəyini, ruhunu qoyur, şairlər səmimi insanlardır və s. Əvvəl birinci məqama baxaq. İstedad yalnız Allahdan gəlmir, iblisdən də gəlir. Məsələn, “Yaradıcı adam iblisdən ilham almalıdır” yanaşması, insan iradəsini dağıdan narkotiklər, alkoqollu içkilərə, beyin dumanlandıran həyat tərzinə meyl hər halda Allahdan xəbər vermir. Sonra, istedad insanın müftə, asan qazanc yolu, müştəbehlik, lovğalıq, yekəbaşlıq mənbəyi deyil. İstedad imtiyaz yox, vəzifə, məsuliyyətdir. Başqa insanların, xalqın, zəiflərin rifahı, müdafiəsi üçün icra edilməli, həyata keçirilməli olan vəzifə. Şeir tənbəllik, tüfeyli yaşam, məsuliyyətsizlik üçün də əsas deyil. İnsana xəyaldan başqa, həyatla üz-üzə dura bilmək üçün ayaqlar, həyatın gözünün içinə düz baxmaq üçün gözlər, düşünmək üçün ağıl verilib (ən azından).
Əcəb tənasübdür vallah . Mənə nə kim nə yeyir , nə içir , nə çəkir ??? Söhbət sənətdən gedirsə yaxşı olardı ki sənətə qiymət verək . Təqribən 30 - 40 il əvvəl bir çox ” ədəbiyyat adamları ” durub deyirdilər ki Vahid içir , erotik hisslərini şerə çevirir …. cəmiyyətə pis örnəkdir və sairə . Bu haqda çox danışmaq istəmirəm yəqin ki məlumatımız var . Və bu gün Vahidin qəzəlləri eşidiləndə milyonlar ehtiramla ayağa qalxır , sevginin nə lduğunu anlayır …
Digər bir örnək ; Rəmiş dedikdə mənim ilk növbədə ağlıma Rəmişin üz cizgiləri deyil Rəmişin sənəti gəlir . Çünkü mənə maraqlı olan incəsənətdir . Örnəkləri çox uzada bilərəm .
Ümumuiyyətlə bir balaca ədəbiyyatdan qırağa çıxsaq ( Məqalədə onsuz da çıxmışıq ) insanın dünyaya baxışı müxtəlifdir . İnsan dünyaya milli , dini , əqidəsi …. yönündən nəzər salır . Və təbii ki hər kəsin zövqünə də hörmətlə yanaşmaq lazımdır !!! Molla ədəbiyyatından kənar olduğum üçün bu haqda da mübahisə fikrindən daşınıram .
Nəyisə qısası gəlin ədəbiyyatdan danışaq . İkinci bir tərəfdən də siz bu məqaləni hansısa bir göstərişlə yazmadığınızı necə isbat edə bilərsiniz ???
Gülşən Cəbiyeva
Oktyabr 24th, 2007 at 11:37
Salam!
Fikirlərinizi bildirdiyinizə görə təşəkkür edirəm. Məncə, fikir bildirməkdə fikir bildirməkdən heç də az əhəmiyyətli olmayan məqam balansı, tarazlığı, məsafəni gözləməyi bacarmaqdır.
Dərviş, birinci, ittihamınıza toxunum. Xəbəriniz olsun ki, təqsirzlik prezumpsiyası deyə bir şey var, bu anlayışa görə, ittiham irəli sürən tərəf ittihamını əsaslandırıb, sübut etməlidir, digər tərəf (konkret halda mən) bunun əksini sübut etməyə borclu deyil. İttiham edən dediyini sübut edə bilmirsə, bu, böhtan sayılır…
Sonra, əsas fərqimiz bilirsiz nədir? Siz ədəbiyyatı, incəsənəti
subyekt, insanı obyekt olaraq görürsüz, mən isə insanı subyekt, qalanlarını obyekt (hətta daha çox predmet) olaraq görürəm.
Harda (hansı sahədə, mühitdə) olmağın fərqi yoxdur, mövcudluğun onurğa sütunu insandır.
Dediyiniz kimi, molla ədəbiyyatından uzaq durmaq düz yanaşma oldu. Çünki şərhinizdən müşahidə etdiyim qədər, onun mahiyyətindən xəbərsizsiz. Əks halda yazımda elə nüansların olduğunu düşünməzdiz (ən azından).
Keçək kimin nə yeyib-içdiyinə, yazıya yaxşı-yaxşı baxın, sizin gördüklərinizlə (yaxud görmək istədiklərinizlə) orda yazılanlar arasında yerlə göy qədər fərq var.
Kütlə və həqiqət məsələsinə toxunaq. Kütlə, çoxluq hələ həqiqət demək deyil. Əks halda ən azından dünya bu gün bu vəziyyətdə olmazdı.1920-ci ildə 98 faizi savadsız olmuş, dünəni ilə bu günü toplumun savadı baxımından çox da fərqlənməyən cəmiyyətlərdə isə xüsusilə deyil.
Bir misal: Narkotiklərlə mübarizə orqanının xidməti vəzifələrini çox yüksək səviyyədə yerinə yetirən, dəfələrlə təltiflər alan, xidməti fəaliyyətindən kənarda isə narkobizneslə məşğul olan əməkdaşına necə baxırsız?
Sonda. Böyük ehtimal ki, bu, mənim ümumiyyətlə sonuncu şərhimdir, ona görə də bir məqamı da deyim: Eyni sözlərlə danışmaq hələ eyni dildə danışmaq deyil.
Hər birinizə uğurlar!
Dərviş
Oktyabr 27th, 2007 at 20:16
Əleykə salam !
Qarşılıqlı olaraq təşəkkür etməyi mən də özümə borc bildim .
Fikir bildirməkdə məqsədim heç də sizi ittiham etmək deyil , sadəcə bəzi nüanslara etirazımı bildirmək idi .
Indi isə icazazənizlə harda və nəyə görə razılaşmadığım üçün öz fikrmi bildirim .
Kimdir yazar ? Şairlik Allah tərəfindən verilmiş vergi deyildir . Allah təala insanı yaradanda onun gələcəyini , fəaliyyətini insanın özünə həvalə edir . Və insan həyatın müəyyən mərhələlərindən keçərək özünü dərk edir , nəyə qadir olduğunu hiss edir , özünə yol seçir . Və təbii ki insanın formalaşmasında ətraf mühitin təsiri az rol oynamır . Ətraf mühit onu formalaşdırır , onu tərbiyə edir , düşündürür və sairə …
Həyatı daha erkən qavrayan insan digərlərinə nisbətən daha çox düşünür , və bunun üçün digərlrindən kəskin surətdə fərqlənir . Başqalarına nisbətən hissetmə qabiliyyəti daha güclü olur , daha geniş düşünür . Bu qəbildən olan insanların əksəriyyəti ( məhz əksəriyyəti ) düşünməklə yanaşı düşündürməyi də özünə borc bilir , qarşısına məqsəd qoyur . Bir çox hallarda belə insanlar öz qeyri adi düşüncələri , hərəkətləri iliə sıradan insanlarda ” psixi pozğunluqluqdan əziyyət çəkən ” xəstə təsəvvürü oyatsalar da bu ” xəstələr ” də öz növbəsində əksəriyyət tərəfindən ilk baxışda seçilməyən xəstəlikləri aşkar edib onlarla mübarizə aparırlar . Məhz şairlər də bu qəbil insanlardır .
Şairlər və yazıçılar mövcud olduğu cəmiyyətdə formalaşsalar da müəyyən mənada cəmiyyəti formalaşdırmağa səy göstərirlər .Yaşadığı cəmiyyətin qüsurlarını , mənfi cəhətlərini aşkara çıxardıb onlara qarşı mübarizə aparırlar . Və bu da cəmiyyət tərəfindən heç də birmənalı qarşılanmır . Onlar cəmiyyətin qüsurlarına qarşı mübarizə apardıqları kimi cəmiyyətdə olan qüsurlar da onlara qarşı mübarizə aparır , onlara olan diqqəti yayındırmağa , hər bir həmlədə onları yıxmağa səy göstərirlər . Qarşılıqlı mübarizədə məğlub hər iki tərəf , son sözü , qiyməti isə xalq verir .
İnkişaf etmiş bir çox dünya dövlətlərində dövlətin , cəmiyyətin formalaşmasında ədəbiyyat adamlarının rolu danılmazdır . Yaradıcılıqlarıı dövründə müəyyən çətinliklərlə üzləşsələr də cəmiyyət və dövlət onlara öz qayğısını , dəstəyini əsirgəmiyib . Və bu gün Avropada nəqliyyat vasitələrində hər on nəfərdən birinin əlində kitab görsəniz , Azərbaycanda hər on nəfərdən beşinin əlində ya təsbeh , ya da günəbaxan dənəsi görəcəksiniz . Bu isə bizim ədəbiyyata olan ” bağlılığımıza ” bir sübutdur . Adi bir məsəl : Bu gün ədəbiyyata sözün həqiqi mənasında öz töfhəsini vermiş bir ədibimizi hamamda çimdiyi yerdə lüt şəklini çəkib cəmiyyətin gözləri önünə çıxarsalar , cəmiyyətin dünyagörüşünə görə o insan ədəbiyyatdan silinməlidir . Deməli bizim cəmiyyəti maraqlandıran ədəbiyyat deyil başqa sahələrdir .
Bu kimi çətinliklərlə qarşılaşan bir çox incəsənət adamları bəzən belə sınaqlara davam gətirməyib ümüdsüzlüyə qapılır , iradəsinə yenik düşüb çarəni özünü ” həyatın axarına atmaq ” da görürlər . Və bu zaman bəzi ” ədəbiyyat adamları ” meydana çıxıb onları bu bataqlığa sürükləyən cəmiyyətlə deyil , bu bataqlığa düşənlərlə mübarizə aparmağı üstün tutur .
MADDİ GƏlİR . Nəzərə alsaq ki hər bir insan kimi incəsənət adamlarının də yaşaması üçün maddiyyat ən əsas şərtlərdən biridir . Gününün əsəas hissəsini kiçik, havasız emalatxanada keçirən bir rəssam ona bala qədər yaxın olan ruhuyla bəzəmiş bir əsərini satışa çıxardıqda bu cəmiyyət tərəfindən heç də xoş qarşılanmır . Eləcə də ömrünün əksər hissəsini toz basmış kitabxanalarda , siqaret tüstülü qapı pəncərəsiz dar iş otağında keçirən şair . Əgər bir gün hansısa bir firma , təşkilat reklam xarakterli kiçik bir yazı , balaca bir şer üçün şairə zəhməti müqabilində maddi gəlir təklif etsə o zaman bu ” ədəbiyyat adamları ” : - balasını, ruhunu, ürəyini, səmimiyyətini, bir sözlə, özünü satışa çıxardı deyib mərəkə çıxartmaq əvəzinə onunla deyil ,onu bu bataqlığa sürükləyən cərəyanla mübarizə aparmalı olduğunu yaddan çıxarırlar. Sonunda unudurlar ki şair də insandır , onun da ən azı yaşamağa , qidalanmağa , geyinməyə ehtiyacı var .( Təbii ki gəlir əldə etməyin də öz həddi var …. ) Məhz dövlətin , cəmiyyətin biganəliyi nəticəsində yaradıcılıqla məşğul olan sənətkar yeganə hədəf obyektinə çevrilir , təhqir edilir , alçaldılır . Avropada kiçik bir məqalə yazan ədəbiyyatçı əldə etdiyi gəlir nəticəsində rahat həyat tərzi sürdüyü halda Azərbaycanda ömrünü ədəbiyyata sərf edən yazar , şair tüfeyli adlandırılaraq ac - yalavac ömür sürməkdə davam edir . Kiçik bir misal ; maddi imkanı olmayan , istedadlı bir gənc yazar öz şerlərini hansısa redaksiyaya , mətbuata təqdim edəndə ondan ilk tələb olunan - bir səhifənin pulu - 200 manat , səhifənin bir kənarında kiçik bir yazı üçün isə təqribən 50 - 60 manatdır . Nəticədə bu istedadın maddi imkanı olmadığı üçün o itib batır , oxucu imkanı olan amma istedadı olmayan yazarların yazılarını oxuduqda ədəbiyyata marağını itirir . Başqa dövlətlərdə yazarların kitablarını dövlət öz büdcəsindən pul xərcləyərək məktəblərə , inistutlara payladığı halda Azərbaycanda kəfən pulunu satıb kitab çıxardan yazarın kitabları illərlə piştaxtalarda qalıb kif atır . Sonuncu dəfə nə vaxt kitab almıışam ? - deyib özümüzə sual versək yəqin ki günahın tək yazarda deyil hardasa özümüzdə də olduğunun şahidi olarıq görərik . Yazarın isə necə həyat tərzi keçirməsi onun şəxsi seçimidir .Əgər həqiqətən də ədəbiyyat adına danışırıqsa biz yalnız onun yaradışılığından danışmalı olduğumuzu yaddan çıxartmamalıyıq …
Yeri gəlmişkən : Mübahisə etməyi yersiz bildiyim üçün sonuncu şərhinizi cavabsız qoymağa məcburam .
Eyni dildə danışmamağımıza gəlincə isə haqlısınız . Mən qədim Oğuz ləhcəsinin hər kəsin başa düşəcəyi sadə bir dildə danışıram . Ədəbi yaradıcılığınızda sözün həqiqi mənasında uğur diləyirəm .
Aslan
Oktyabr 29th, 2007 at 20:47
Gülşən xanım, salam! Hamınızı xoş gördük! Vaxtım olmadığından bir müddət internetdən uzaq idim, fürsət tapan kimi də ilk öncə sizin yazınızı oxudum. Belə yazılar lazımdı, xüsusi ilə də gənc yazarlar üçün. Bəzi qeydlərim var. İstedad iblisdən gələ bilməz, istedad ilahi vergidir, genlə, qanla gəlir. Sənətdə istedad gördüklərini, eşitdiklərini, duyduqlarını, hiss elədiklərini ifadə eləyə bilmək bacarığı, qabiliyyətidir. Daş, yurd, ağac, torpaq, gen, qan yaddaşıyla formalaşır, zəhmətlə, fanatik bir arzu, istəklə cilalanır. Şər, - Sizdə iblis kimi verilir, - hərəkət verici, stimul verici ola bilər, yəni, dəhşətləri, qırğınları, faciələri, haqsızlıqları görən istedad sahibi təsirlənib gördüklərinin ifadə eləmək istəyində olar, ifadə eləyər də, yaxşı ifadə eləməsi də istisna deyil, amma bu “istedad iblisdən gəlir” anlamına gəlməz.
Şeir, ya da dlgər sənət əsəri onu araya-ərsəyə gətirənin balası deyil, kimsə obrazlı demək xatirinə belə ifadə işlədibsə, ciddiyə almaq nə dərəcədə düzdü? Onda “Vətən anamızdır”, “Dəniz həyatımdır”, “Payız ruhumdur” kimi ifadələrə də bu yöndən yanaşı olarıq. Şeir, sənət əsəri onu yaradanın istedadının, zəhmətinin məhsuludu, satılması da normaldır. Fəhlə, iş adamı əlinin qabarı ilə çörəyini qazanır, sənət adamı da beyninin qabarı ilə!
Sifarişlə yazmaq da, lap elə pul qarşılığında - əyər kiminsə təhqir edilməsi, haqsız yerə tənqid olunması, kiməsə şər, böhtan atılması sifariş edilmirsə, - qəbahət deyil. İmperiya vaxtında yerli aktyorların sifarişi ilə onlar üçün yumoristik səhnəciklər yazırdım. Uğurla oynayırdılar, zal uğunub gedirdi, amma YB-nin üzvü olmadığım üçün adımı çəkmirdilər. Tələb elədim, ya müəllifin adını deyin, ya da heç nə yazmayacağam, onlar da yeni səhnəciklərdənsə, müəllifin adını çəkməməmyə üstünlük verdilər.
Yenə də uğurlar!
A.Uğur Olgar
Noyabr 7th, 2007 at 00:41
Hörmetli Gülşen Xanım salam,
Gözel yazınızı oxudum, istifadechi oldum. Sizi ürexden tebriq edirem. Salamat galın, şeir ve sevgiyle galın..
A.Uğur Olgar
Andız Edebiyyat Jurnalı Editörü
P.K.17
33940 - Silifke / Mersin - Türkiye
Savalan MUGANLI
Noyabr 17th, 2007 at 17:51
Salam Gulshen xanim! yazilarinizi izleyirem. chox beyenirem. men rayonda yashayiram. daha genish sizi haradan oxuya bilerem?